Sztyca amortyzowana w rowerach

Zakup nowego roweru to nie lada gratka dla fanów sportów rowerowych i tych, którzy na rowerze jeżdżą hobbistycznie. Wybór najlepszego modelu nie jest prosty szczególnie dla tych, którzy na sprzęcie rowerowym w zupełności się nie znają. Jest jednak kilka ważnych elementów, na które szczególnie trzeba zwrócić uwagę podczas zakupu nowego roweru. Trzymając się kilku prostych zasad, na pewno uda się wybrać ten idealny model, dopasowany do indywidualnych preferencji osoby użytkującej ten sprzęt.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

Ci, którzy na rowerze jeżdżą nie od święta, doskonale wiedzą czego trzeba szukać w danym modelu, by spełniał on wysokie wymagania rowerzysty. I tak bardzo często kupując nowy rower, a zwłaszcza ten trekkingowy lub crossowy, na liście niezbędnego wyposażenia pojawia się pozycja określana jako sztyca amortyzowana. Dla laików będzie to terminologia w zupełności nieznana, jednak nawet oni są w stanie szybko zapoznać się z tą specyficzną częścią rowerową.

Sztyca amortyzowana pełni niezwykle ważną funkcją w rowerach, ponieważ to właśnie ona odpowiedzialna jest za poprawę komfortu jazdy, czyniąc z praktycznie każdego modelu roweru sprzęt niezwykle komfortowy w użytkowaniu. Jednakże warto mieć na uwadze, że tego typu rozwiązanie jest przydane jedynie w rowerach specjalistycznych: crossowych i trekkingowych, czyli w modelach, w których świadomy użytkownik myślimy o „zawieszeniu” siodełka, bez wpływu na takie parametry jak: trakcja, przyczepność i inne, przy których ogromne znaczenie ma posiadanie tylnego zawieszenia.